onsdag 18. februar 2009

accomplishments

Jeg tenkte jeg skulle liste små og store ting jeg har lært, ting jeg liker og sånt siden jeg har vært i USA et halvt år.

* Ingenting slår amerikansk iskrem! Den er helt nydelig. Kan få den i alle mulige smaker. Nam nam!

* Jeg kan avangsere på Starbucks, jeg kan ikke bare bestille en ting fra lista, men be om å få tilsatt en smak og sånt :D

* Jeg liker Cola bedre enn Pepsi

* Jeg er Starbucks addicted

* Jeg forstår hovedprinsippene i amerikansk fotball

* Jeg kan banne på tyrkisk

* Jeg kan slå på den riktige lysbryteren på badet (og ikke vifta som jeg alltid gjorde i begynnelsen)

* Jeg skjønner ikke hvordan jeg har levd 17 år uten å spise bagels. De er utrolige! Spesielt med blåbær.

* Jeg skjønner at folk mener amerikansk fotball når de sier "football" og blander det ikke med ordentlig fotball som er "soccer".

* Jeg vet hva jeg skal svare når folk spørr hvilken skostørelse jeg har.

* Det er fult mulig å gå fra en side av skolen til den andre, åpne skapet, finne bøker, snakke med folk og fortsatt komme tidsnok til neste time, og alt på 6 minutter.

* Jeg kan skyte en basketball riktig, og som regel treffe på et frikast.

* Jeg har "i don't understand" 'a utallige ganger for å slippe lekser og skolearbeid.

* Jeg kan stå i større bakker enn barnebakken på snowboard.

* Jeg vet hvor de fleste statene øst i usa er også nå. (viste bare de i vest før)

* Favoritt ord: Canoodle

* Jeg kan ta armhevinger uten "knærne nedi"

* Jeg kan snakke engelsk uten å tenke på norsk

* Jeg kan skrive @ på et engelsk tastatur uten å lete etter den.

* Jeg vet hva jeg får hvis jeg bestiller en "number 9" på Tacobell. Mitt yndlings fast food sted.

* Jeg har funner ut at det er mulig å lære spansk på engelsk. Spesielt siden jeg har en mexicaner som retter alle leksene mine.

* Jeg har ikke sær smak, det er bare pappa som lager alt for ensformig mat.

Dette er bare noen av de mange små og store tingene jeg har lært og funnet ut på det halve året jeg har bodd i Amerika :)

1 kommentar:

Tonje sa...

artig det der med lyset/vifta på badet x) Samme skjedde med meg dei fyrste vekene :p